• מבנה האתר ומה חשוב שיופיע באתר

כמו שבחנות רהיטים יש אזור תצוגה לכל סוג ריהוט (מזרונים, שולחנות…) כך גם באתר.
האתר צריך להיות בעל מבנה מובן וברור ורצוי זהה בכל דפי האתר. תמיד צריך לקחת בחשבון שהגולש רואה את האתר פעם ראשונה ואם הוא לא יבין וימצא את מבוקשו תוך מספר שניות, הוא יעזוב את האתר (יצא מהחנות בלי לקנות כלום).
קחו לדוגמה, אתר מדהים ביופיו, עם המון אפקטים בפלאש (ראו הסבר למטה). אתר כזה, שלוקח הרבה זמן וכסף לבנות אותו יכול להיות כל כך מיוחד, שרק מי שבנה אותו יודע איפה כל דבר נמצא. ולמבקר המזדמן באתר, אין סבלנות לחפש את מבוקשו. גם למנועי חיפוש יש בעיה לקרוא אתרי פלאש והדבר יכול לפגוע בדירוג שלהם.
דפים שמאוד חשוב שיהיו באתר הם דפי ה"אודות"/"מי אנחנו" ודף "צור קשר". גולשים רבים מחפשים דפים אלו ובמיוחד ברכישה אונליין, הגולש רוצה לדעת ממי הוא קונה ואיך הוא יכול ליצור קשר עם מנהל החנות.

  • מה כבר יכול להשתבש?

מסתבר שיש הרבה דברים שיכולים להשתבש.
ידעתם שיש עוד דפדפנים חוץ מאינטרנט אקספלורר? למשל:
firefox,chrome,safari
ידעתם שכולם הרבה יותר מהירים מאינטרנט אקספלורר?
מסתבר שיש לא מעט אתרים שפשוט לא עובדים עם דפדפנים אחרים. ואני בטוח שהבעלים שלהם לא יודעים את זה. אני לא מכיר עסק שלא מכניס אנשים עם גרביים בצבע כתום. אז למה לא להכניס לאתר גולשים עם דפדפן שונה.
חבילות אירוח זולות לפעמים עולות ביוקר. אם כבר שילמתם על אתר, אז למה שלא יעבוד 24 שעות ביממה. צריך לשים לב שהשרת שלכם נמצא בחוות שרתים מסודרת ומומלץ בישראל (בשביל המהירות). חשוב גם לדגום את האתר מדי פעם כדי לראות שהכול עובד. כבר עבדתי מול חברות שמחליטות לשדרג את השרת באמצע יום עבודה ובמשך חצי יום לא היה ניתן להגיע לאתר. לפעמים מתבצע עדכון מינורי ולא מורגש בשרת, ואחרי חודש כשאתה לא מבין למה הפסקת לקבל הודעות "צור קשר" מהאתר, אתה מגלה שהטופס בכלל לא עובד מאז אותו עדכון שבכלל לא ידעת עליו.
לכן חשוב להקפיד על חברת אירוח טובה, ולפעמים שווה לשלם עוד 10-20 שקלים בחודש, ולדעת שהאתר שלכם עובד 24/7 ושבמקרה של שאלה/בעיה יש עם מי לדבר.

  • במאמרים הבאים אכתוב על מנועי חיפוש, קידום אתרים ועל כלים שיעזרו לכם לנצח את התחרות.

אחרי הכול, השקעתם זמן וכסף בבניית אתר, עכשיו גם כדאי שמישהו יראה אותו…

פלאש: טכנולוגיה ליצירת גרפיקה בשיטה וקטורית. יצירת אנימציות, משחקים ואפליקציות אחרות באיכות גבוהה ובנפח קטן.

דילוג לתוכן