• למה צריך אתר?

בפתחה של שנת 2010, כל עסק צריך אתר.
אנשים רבים מחפשים את מבוקשם ברשת האינטרנט. ופעמים רבות אנשים שראו את הפרסום שלכם או שמכירים אתכם מעסקאות קודמות, מחפשים את האתר שלכם כדי לראות מה חדש. כנראה ש-4 מיליון גולשים בישראל לא טועים!
בדיוק כמו אולם התצוגה בחנות או המודעה בעיתון. חשוב להציג את העסק שלכם ברשת בצורה מקצועית ושיווקית.
ובדיוק כמו אולם התצוגה, גם את האתר צריך לרענן ולחדש.

  • מה זה בכלל אתר אינטרנט ואיך זה עובד

אתר אינטרנט הוא אוסף של דפי אינטרנט וקבצים נוספים הנמצאים תחת שם תחום (דומיין) אחד.
כל האתרים הנגישים לציבור נמצאים ברשת הכלל עולמית (www-World Wide Web) ומקובל לרשום כתובות עם www בהתחלה. מבחינה טכנית אין צורך להוסיף www לכתובת, google.co.il עובד מצוין גם בלי http ובלי www.
על מנת להיכנס/לגלוש לאתר, צריך להשתמש בדפדפן (למשל אינטרנט אקספלורר).
דפדפן יודע לקרוא דפי HTML וזהו בערך. לא משנה אם יש לכם אתר שנכתב ב-php,asp,java או כל קללה אחרת, מה שהדפדפן מקבל מהאתר, זה קובץ HTML והגולש לא יודע וגם לא אכפת לו באיזו שפה או באיזו מערכת בנו את האתר. מי ששומר את כל הקבצים של האתר והופך אותם מהקללות הנ"ל ל-HTML זהו שרת האירוח (המחשב ששומר את האתר שלך).

  • סוגי אתרים

פעם, כשהאינטרנט היה צעיר, לפני 10 שנים 🙂 היו מקובלים אתרים סטטיים. אתר סטטי זה אתר שבנוי ב-HTML ועל מנת לשנות את התוכן שלו, צריך לפתוח את הקובץ, לעדכן ולהעלות את הקובץ החדש לשרת. כמובן שכדאי לדעת קצת HTML בשביל זה.
היום, הרבה יותר מקובל לבנות אתר עם מערכת לניהול תוכן, ואז מנהל האתר יכול לעדכן דפים, להוסיף דפים חדשים ואפילו לשנות את מראה האתר.
ישנן מספר מערכות קוד פתוח שעושות בדיוק את זה. למשל: joomla, wordpress, drupal
מערכות אלו יכולות לכלול גם רישום לאתר, הוספת גלריות, הוספת חנות ומאות מודולים נוספים.
מה שיפה במערכות האלו, זה שהן כתובות תחת רישיון GNU GPL. זהו רשיון קוד פתוח, ויש קהילות של אלפי מתנדבים שמעדכנים ומשפרים את המערכות האלו.
צריך לשים לב כשמזמינים אתר עם מערכת ניהול תוכן תחת רשיון שאינו קוד פתוח, שכנראה לא תקבלו את קבצי המקור ובעצם התחייבתם להישאר עם הספק ולהמשיך לשלם לו על איחסון האתר.
השיטה הזאת יכולה להתאים למי שלא רוצה להוציא סכום גדול בפעם אחת, אבל לטווח ארוך היא בדר"כ לא משתלמת.

דילוג לתוכן