• יש עשרות מנועי חיפוש באינטרנט, חלקם מתמחים בתחומים ספציפיים כמו חיפוש מאמרים אקדמאים או מוסיקה וחלקם נותנים תוצאות ממספר מנועי חיפוש יחדיו.
    גוגל שולטים ביד רמה בעולם החיפוש. כ-90% מהחיפושים באינטרנט נעשים בגוגל וכשמדברים על קידום מדברים על קידום בגוגל. בשפה האנגלית כבר מקובל להשתמש במילה "גוגל" כשם פועל כשאומרים לחפש באינטרנט.
    קצת מספרים: בעולם מתבצעים מעל 2 מיליארד חיפושים ביום וכדי לעמוד בדרישה גוגל משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח ובתשתיות. לגוגל מספר חוות שרתים בעולם שרובם נמצאות בארה"ב. עלות כל חווה כזאת היא כמיליארד דולר ובכל חווה כזאת נמצאים עשרות אלפי שרתים.
  • איך עובד מנוע חיפוש? לכל מנוע חיפוש יש רובוט (וירטואלי) שנכנס לכל אתר ברשת וממפה את המילים והקישורים שנמצאים בו.
    הרובוט נותן "ציון" לכל מילה לפי מספר הפעמים שהיא מופיעה בדף ולפי מאפיינים נוספים כמו המיקום של המילה בדף, גודל האותיות, צבע וכו'…
    גורם מכריע ב"ציון" הזה הוא קישורים פנימיים וחיצוניים. קישור פנימי הוא קישור למקום אחר באתר שלך וקישור נכנס הוא קישור לאתר שלך מאתר אחר.
    כמובן שהמילים בדף ובקישור וה"ציון" של הדף ישפיעו על איכות הקישור. משתמשים במונח PageRank-PR ל"ציון" כללי של דף אינטרנט, כאשר הסקלה נעה בין 0 ל-10. לשם המחשה ה-PR של וואלה הוא 7.
    למעט התכנתים של גוגל, אף אחד אינו יודע בדיוק את האלגוריתם שקובע את דירוג התוצאות. עבודת המקדמים (מקדמי אתרים מקצועיים) היא להיות מעודכנים בתחום ולדעת מה רלוונטי ומה לא.
    לשם המחשה, עד לא מזמן החלפת קישורים (
    החלפת קישורים נכנסים עם אתר אחר) בתחתית העמוד הייתה משפיעה רבות על דירוג האתר. היום האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תופעות מלאכותיות כאלה ולתת להם ציון בהתאם. אחרי הכל המטרה של גוגל היא לתת תוצאות רלוונטיות למחפש ולא את התוצאה שבעל האתר רוצה…

  • איך נצליח לקדם את דרוג האתר? נעשה דברים שגוגל נותנים להם "ציון" גבוה.
    נכתוב הרבה תוכן ונחזור על ביטויים שאנו רוצים לקדם. נדגיש בצורות שונות את הביטויים הנ"ל ונוסיף קישורים נכנסים לאתר. למשל קישורים מאתרים אחרים בתחום, מאתרי אינדקס (בחינם או בתשלום), פורומים, בלוגים וכו'.
    חשוב לציין שיש מקרים שינתן גם "ציון" שלילי. למשל כתב מוסתר בצורה כלשהי (כתב ב
    צבע הרקע או מאחורי תמונה) ויש להימנע מניסיונות כאלה.
  • קידום אתר ע"י מומחה יכול לעלות בין מאות לאלפי שקלים בחודש, תלוי במילים/ביטויים שנבחרו.
    כשחותמים על חוזה קידום, חשוב לשים לב שמקבלים תוכן איכותי וקישורים נכנסים קבועים וחינמיים. יש אתרים שנותנים קישורים בתשלום וכשמפסיקים לשלם להם, הקישור נמחק ודירוג האתר שלכם יורד.
    מי שמתכנן לקדם בעצמו מילים כמו צימר או צימרים שידע שהוא מתחרה באתרים עם מאות דפי תוכן וכן מאות קישורים נכנסים. אבל בהחלט ניתן לקדם בקלות יחסית ביטויים יותר ממוקדים כמו "צימר בחד-נס".
    כמובן שכמות החיפושים לביטוי "צימר בחד-נס" קטנה בהרבה מכמות החיפושים למילה צימר או צימרים.

    *למי שרוצה לבצע קידום אתר לעצמו, ניתן למצוא חומר רב וטיפים נוספים באתרים הרבים בתחום. גגלו טיפים לקידום אתרים 🙂

דילוג לתוכן